- Detaljer
- Skrevet af: Administrator
At være ungdom i Greve Atletik
HØJERE, HURTIGERE, LÆNGERE
- Men det skal også være SJOVT!!
![]() |
Atletik er en sportsgren, hvor piger og drenge træner sammen. Der er mange forskellige discipliner at prøve kræfter med som fx.·løb, hækkeløb, længdespring, højdespring, kuglestød samt spydkast. Så det er aldrig kedeligt at gå til atletik.··
·
Vi træner flere gange om ugen - hele året rundt:
Træningen foregår som øvelser, leg og spil. Om sommeren træner vi udenfor på Greve Stadion, hvor der er mulighed for at prøve alle atlerikkens spændende discipliner. Om vinteren træner vi indendørs på Gersagerskolen og i Greve Idrætscenter Hal 3, hvor vi træner teknik og holder os i form til sommerens strabadser.
·
Det sjoveste er stæverne og alle kan være med:
For mange børn er stævnerne d allersjoveste del af atletikken. Det er her man rigtig opdager, at det går fremad, og kan se resultater af træningen. Der er mulighed for at konkurerer både individuelt og i hold. Det er vores erfaring, at begge dele som regel er lige vigtige. Stævnerne er fordelt henover året, tilmelding foregår om sommeren ved ophæng på opslagstavlen i klubhuset og om vinteren udleveres blanketterne af trænerne. Det vil typisk være et par uger før selve stævnet og tilmelding foregår altid i samråd med trænerne, da vi i klubben kun anbefaler at må stille op i max. 3 discipliner.
·
Kammeratskab:
Mange får venskaber for livet ved at gå til atletik. Kammeratskabet styrkes ved den fælles træning. Derudover er der også plads til snak om stævner og andre aktiviteter udenfor træningen.
·
Vi har mange traditioner og tid til hygge og fest:
Vi markerer altid afslutningen på året med en præmiefest, hvor forældre, bedsteforældre, søskende, kærester og venner er velkommen. Til festen uddeler vi pointnåle fra årets pointstævner. Og medlemmerne får en statistik med årets resultater samt klubrekorder og billeder fra sæsonen. Præmiefesten ligger altid sidste fredag i januar.
Vi har også en årlig hyttetur med·træning, leg og spil. Vi tager afsted om fredagen og kommer hjem igen om søndagen. Det koster ca. 200 kr. at være med, og om fredagen er forældre inviteret til fællesspisning når de alligevel har afleveret børnene.
·
Hvad er der brug for til en start:
Det kræver ikke meget udstyr at starte til atletik. Det eneste der er brug for er et par gummisko og noget træningstøj. Fx. en t-shirt, et par shorts og eventuelt en trænings-/joggingdragt.
·
Hvad koster det:
Det koster 250 kr. i kvartalet at være ungdomsmedlem i Greve Atletik. Hertil kommer betaling for deltagelse i medaljestævner.
·
Forventninger til forældrerne:
Er dit barn mellem 4-7 år, forventes det at du som forældre bliver til træningen. Her kan du evt. give en hjælpende hånd med, ifølge aftale med trænerne.
For at vores børn får så optimale forhold som muligt, er det vigtigt at du som forældre deltager aktivt. Dette kan fx. være som hjælpedommer ved stævner, hvor man holder målebåndet, river i sandet ved længdespring eller tager tid med stopuret. Det kan også være at bidrage til fælleskørsel ved stævner.
Hvis atletikken er ukendt for dig som forældre, kan det være svært at se hvor man skal hjælpe til de første gange. Du kan spørge nogle af de andre forældre som står ved siden af dig. Vi har alle været nye engang!·
·
Vil du gerne vide mere:
Der går som regel et par træningsgange inden man finder ud af om atletik er sagen. Derfor synes vi, I skal møde op til træning de næste par gange, i følge aftale med Morten Larsen, og opleve sporten på egen hånd.
Har i nogen spørgsmål, kan du snakke med trænerne, eller de øvrige forældre når i kommer.
Har du lyst til at prøve om atletik er noget for dig kontakt Ungdomstræner Morten Larsen på mobil 20903541 eller pr. mail
- Detaljer
- Skrevet af: Administrator
Her skal skrives noget - om Senior i Greve Atletik.
Hvem gør det?
- Detaljer
- Skrevet af: Administrator
At være Veteran i Greve Atletik
Inden for atletikken er man veteran i det år man fylder 30 år.
Greve Atletik har en del aktive veteraner, der aldersmæssigt fordeler sig mellem 30-75 år.
Træningen foregår sammen med seniorerne i klubben, eller man kan træne, når man selv har lyst eller tid. Som veteran kan man deltage i alle aktiviteter inden for atletik på lige fod med seniorer.
Desuden findes der stævner og mesterskaber specielt for veteraner. Her kæmper man mod andre veteraner, og for at konkurrencen ikke skal blive for ulige, kæmper man i 5 årsalders-grupper fx. 30-34, 55-59.
Greve Atletik deltager hvert år i veteranturneringen, som er en holdturnering,hvor mænd og kvinder kæmper sammen mod andre hold. Desuden er der hvert år Øst-mesterskaber, hvor man kæmper individuelt mod andre veteraner i øst-danmark, samt Danske veteranmesterskaber.
Hvad enten du er interesseret i at deltage i konkurrencer, eller blot vil holde dig i form ved at laveatletik, så er du velkommen i Greve Atletik.
Kontakt Inge Faldager 72202296/43905149
- Detaljer
- Skrevet af: Administrator
Greve Atletik Klubtøj
Vi har indgået en aftale om klubtøj med Sportswear Greve.
Man vil i butikken kunne købe dragter, tights og hættetrøjer.
Kom direkte til sortimentoversigt hos Sportswear via linket herunder:
http://www.sportswearshop.dk/page35.html
Jakke m/klublogo 500 kr. Børn, Dame & Herre |
Bukser 300 kr. Børn, Dame & Herre |
Hættetrøje m/klublogo 250 kr. Børn, Dame & Herre |
Tights Lang navy 400 kr. Børn, Dame & Herre |
Tights Kort navy 250 kr. Børn, Dame & Herre |
Hot pans navy 250 kr. Dame |
Navnetryk på jakke og hættetrøje kan bestilles/betales ved bestilling.
Konkurrence t-shirts, singletter og toppe købes direkte i klubben ved henvendelse til
Kasserer Susanne Chabert – mail
T-shirt 250 kr. Str. 116 - 4XL |
Singlet 250 kr. Str. 128 - 4XL |
Top 250 kr. Str. 34 - 44 |
Heldragt 750 kr. Str. S - 4XL |
Betaling: Kontant eller via opkrævning
Vi opfordrer vores medlemmer til at bestille klubtøj og især klubtrøjer, i god tid inden man skal bruge det.
Husk….Når man stiller op til et atletikstævne for Greve Atletik skal man være iført klubtøj.(Konkurrence bluse og blå bukser)
- Detaljer
Få et OK Benzinkort
og tank penge til ungdomsarbejdet i Greve Atletik
Greve Atletik har indgået en sponsoraftale med OK Benzin
Hvis du bestiller et OK Benzinkort med en sponsoraftale knyttet til Greve Atletik, støtter du klubben med 6 øre for hver liter benzin eller diesel, du tanker. Jo mere du tanker, jo flere penge får klubben. Når du har tanket 500 liter, får klubben en ekstra bonus.
Det koster ikke noget at få dit OK Benzinkort. Du skal ikke betale oprettelsesgebyr, kontoen er rentefri, og du betaler kun din benzinregning én gang om måneden. Benzinen bliver selvfølgelig ikke dyrere med en sponsoraftale – OK Benzin sponsorerer hele støttebeløbet.
Dine fordele
- Du støtter ungdomsarbejdet i Greve Atletik.
- Du betaler ikke ekstra.
- OK støtter med 6 øre pr. liter benzin eller diesel.
- Ekstrabonus til klubben, når du har tanket 500 liter.
- Kan bruges som betaling på Storebæltsbroen, Øresundsbroen og Mols-Linien
Hvis du ikke har et OK benzin kort!
Du kan bestille dit OK Benzinkort hos OK Benzin på https://www.ok.dk/bil/bestil/benzinkort-sponsor/ . Det er vigtigt, at du på bestillingsblanketten påfører sponsornummer 561087 eller søger på Greve Atletik. Tilmeldingsbeskrivelse i PDF
Hvis du allerede har et OK benzin kort!
Hvis du allerede har et OK Benzinkort, kan du også nemt tilknytte en sponsoraftale til dit eksisterende kort. Ring 70 10 20 33 hvor OK – Benzin vil hjælpe dig med det fornødne. Husk at oplyse sponsornummer 56 10 87 – Greve Atletik.
Se meget mere på www.ok.dk
Har du spørgsmål til sponsoraftalen med OK-Benzin, er du meget velkommen til at kontakte Thomas Andersson på
Med sportslige hilsner
Greve Atletik
- Detaljer
Regenskab fra Lotteri |
|||
Køb/produktion af Lodseddler |
-4.248,50 |
Kr. |
|
Lodseddelsalg |
19.027,50 |
Kr. |
|
Forplejning på salgsdag |
-256,00 |
Kr. |
|
Køb af Præmier |
-5.000,00 |
Kr. |
|
Uafhentet præmier |
1.800,00 |
Kr. |
|
Beskatning af udbetalt præmier |
-105,00 |
Kr. |
|
Overskud i alt |
11.218,00 |
Kr. |
Sanne
- Detaljer
Vedtægter for
Udarbejdet 21. august 2021
Version 1, 2021
§1 - §4 Navn og formål
§5 - §11 Medlemmer
§12 - §16 Ledelse
§17 - §20 Generalforsamling
§21 - §25 Økonomi
§26 - §29 Ændringer og opløsning
Navn og formål
§1. Klubbens navn er Greve Atletik. Klubbens hjemsted er Greve Kommune. Klubbens tilholdssted er Greve Stadion, Lillevangsvej 88, 2670 Greve.
§2. Klubbens formål er at fremme interessen for atletikken. Dette gøres ved, at man via træning, konkurrencer og sociale aktiviteter skaber rammer, hvor den enkelte trives med atletik, og samtidig forsøger at fremme medlemmernes evne og lyst til at deltage i foreningens arbejde.
§3. Klubben er medlem af Dansk Atletik under Dansk Idræts Forbund (DIF).
§4. Klubbens dragt godkendes af bestyrelsen. Dragten skal bæres ved alle stævner, hvor et aktivt medlem repræsenterer klubben.
Medlemmer
§5. Som aktivt medlem kan optages alle uanset alder.
§6. Ikke-aktive medlemmer kan optages, og har mulighed for at deltage i træningsaktiviteter efter bestyrelsens anvisninger.
§6.1. En enig bestyrelse kan også udnævne æresmedlemmer i klubben..
§7. Indmeldelse skal ske skriftligt til klubbens kasserer. Ved indmeldelsen betales et på den ordinære generalforsamling, vedtaget kontingent. Udmeldelse skal ske skriftligt til klubbens kasserer.
§8. Hvis et medlem har en kontingentrestance i mere end 2 kvartaler kan bestyrelsen beslutte en eksklusion af medlemmet og underrette Dansk Atletik herom. Bestyrelsen har ret til, hvor forholdene taler derfor, midlertidig at lade et medlems kontingent nedsætte eller bortfalde.
§9. Klubbens medlemmer, herunder også bestyrelsen, hæfter ikke personligt for de af klubben indgåede forpligtelser, for hvilke alene klubben hæfter med dens formue. Klubbens medlemmer har ikke nogen økonomiske forpligtelser over for klubben, udover kontingentforpligtelsen, og startpenge eller lignende som klubben har udlagt for medlemmerne.
§10. Medlemmet eller træneren hæfter selv for startpenge m.v. til større arrangementer, hvis ikke bestyrelsen er blevet orienteret og har givet accept.
§11.Såfremt et medlem bringer klubben i en beklagelig situation eller sætter klubben i et dårligt lys, kan en enig bestyrelse ekskludere medlemmet. Kun en enig bestyrelse eller en generalforsamling kan genoptage et ekskluderet medlem.
Ledelse
§12. Klubben ledes af en bestyrelse som består af :
- formand
- ungdomsformand
- kasserer
- op til 5 yderligere bestyrelsesmedlemmer
§13. Bestyrelsen vælges af den ordinære generalforsamling for 2 år af gangen, således at formand og op til 3 bestyrelsesmedlemmer er på valg i lige år, mens kassereren og de resterende bestyrelsesmedlemmer er på valg i ulige år. Valgbar er ethvert medlem eller forældre/værge til et medlem, hvor medlemmet har været medlem af Greve Atletik i mindst 3 måneder, forudsat at personen er fyldt 18 år.
§14. Ved eventuel afgang af bestyrelsesmedlem(mer) inden valgperiodens udløb supplerer bestyrelsen sig selv indtil førstkommende ordinære generalforsamling.
§15. Såfremt der på generalforsamlingen ikke kan vælges det fornødne antal bestyrelsesmedlemmer, supplerer bestyrelsen sig selv indtil førstkommende ordinære generalforsamling.
§16. Bestyrelsen fastsætter selv dagsorden for bestyrelsesmøder. Vedtagelse kræver almindeligt flertal og i tilfælde af stemmelighed tæller formandens stemme dobbelt. Der skal minimum være 3 bestyrelsesmedlemmer tilstede på et bestyrelsesmøde, før det er beslutningsdygtigt.
§17. Klubbens højeste myndighed er generalforsamlingen, der afholdes inden udgangen af marts måned. Generalforsamlingen indkaldes skriftligt med angivelse af dagsorden.
Indkaldelsen skal ske med mindst 14 dages varsel.
Generalforsamling
§18. Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest 8 dage før. Medlemmer opnår stemmeret ved det fyldte 15. år, og når medlemmer har været indmeldt i klubben i mindst 3 måneder. Forældre/værger til medlemmer under 15 år har stemmeret på deres vegne, hvis de 3 måneders indmeldelse er opfyldt. Anvendelsen af stemmeretten kræver et personligt fremmøde ved generalforsamlingen. Generalforsamlingens beslutninger træffes ved almindeligt stemmeflertal. Hvis et medlem ønsker skriftlig afstemning skal dette imødekommes.
§19. Den ordinære generalforsamling skal afholdes fysisk inden udgangen af marts måned hvis muligt. Dog skal der tages hensyn til den regnskabsmæssige indberetningspligt til kommunen. Generalforsamlinger, såvel ordinære som ekstraordinære, afholdes ved fysisk fremmøde hvis muligt, ellers på en digital platform. Det er bestyrelsen, der beslutter om generalforsamlingen skal afholdes enten fysisk eller på en digital platform. Hvis generalforsamlingen afholdes digitalt, så skal medlemmerne gøres bekendt med dette i indkaldelsen, samt hvilken digital platform der anvendes:
Pkt. 1 Valg af dirigent.
Pkt. 2 Valg af 2 stemmetællere.
Pkt. 3 Bestyrelsens og udvalgenes beretninger.
Pkt. 4 Fremlæggelse af årsregnskab.
Pkt. 5 Indkomne forslag.
Pkt. 6 Vedtagelse af næste års budget.
Pkt. 7 Valg.
Pkt. 8 Eventuelt.
Ad1: Bestyrelsen foreslår en dirigent.
Ad2: Dirigent vælger 2 stemmetællere.
Ad3: Bestyrelsens beretning foretages af formanden.
Ad4: Kassereren fremlægger regnskabet.
Ad5: Dirigent fremlægger indkomne forslag.
Ad6: Budgettet er samtidig en fastsættelse af det fremtidige kontingent.
Ad7: Valg af bestyrelsesmedlemmer, revisorer og evt. udvalg.
§20. Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når flertallet i bestyrelsen finder det nødvendigt, eller mindst halvdelen af klubbens stemmeberettigede medlemmer, stiller skriftligt krav herom med angivelse af forhandlingsemne. Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes i lighed med den ordinære, og er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal.
Økonomi
§21. Klubben tegnes ved underskrift af formanden. Dog ved større økonomiske dispositioner skal det vedtages af et flertal af den samlede bestyrelse.
§22. Kassereren/regnskabsføreren, og formanden har som de eneste adgang til klubbens midler. I tilfælde af at regnskabsføreren stopper, så kan bestyrelsen også vælge at give den økonomiske ansvarlige i bestyrelsen adgang. Ved alvorlig sygdom, længerevarende ferie eller lignende hos kassereren/regnskabsføreren eller formanden, så kan adgangen til klubbens midler midlertidig overdrages til den økonomiske ansvarlige i bestyrelsen, jævnfør §12.
§23. Kassereren/regnskabsføreren fører klubbens regnskab, som følger kalenderåret. Årsregnskabet, der består af balance, resultatopgørelse og årsberetning, udarbejdes i henhold til lovgivningen. Regnskabet skal underskrives af bestyrelsen samt af den valgte revisor med dennes bemærkninger til regnskabet. Regnskabet fremlægges på generalforsamlingen til godkendelse.
§24. Det underskrevne godkendte regnskab fremsendes til den relevante afdeling/forvaltning hos Greve Kommune efter gældende regler.
§25. Den valgte revisor reviderer regnskabet senest 7 dage før generalforsamlingen. Revisoren har til enhver tid ret til at få adgang til klubbens bogføring og regnskab. Revisor har pligt til at overholde revisionspligten i.h.t. de til enhver tid gældende kommunale retningslinjer.
Ændringer og opløsning
§26. Ændringer af klubbens vedtægter kan ske på enhver generalforsamling, når forslag er indgivet i overensstemmelse med §18.
§27. Opløsning af klubben kan finde sted, når mindst 2/3 del af medlemmerne stemmer for det på den ordinære generalforsamling. Såfremt det fornødne antal ikke er tilstede, og et flertal af de fremmødte ønsker klubben opløst, skal bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling, hvorpå opløsningen kan ske ved almindeligt stemmeflertal.
§28. Forslag til opløsning af klubben skal i formuleret stand være bestyrelsen i hænde seneste 1. januar. Bestyrelsen er forpligtet til skriftligt at forelægge forslag herom til medlemmerne, senest 14 dage før den ordinære generalforsamling.
§29. Ved opløsning tilfalder klubbens midler Greve Kommune.