text

Indkaldelse til generalforsamling

Generalforsamling for Greve Atletik

Onsdag den 13. marts kl. 19:30 afholder vi generalforsamling i vores klubhuset på Greve Stadion.

Vi opfordrer alle medlemmer, både aktive og passive, forældre, samt mennesker med tilknytning til klubben til at deltage. Generalforsamlingen forventes ikke at tage mere end et par timer, så det skulle ikke blive en midnatsforestilling.

Dagsordnen er:

1.Valg af dirigent.

2.Valg af 2 stemmetællere.

3.Bestyrelsens og udvalgenes beretning

Formanden (Thomas Andersson)

Ungdomsudvalget (vakant)

Veteranudvalget (Inge Faldager)

Statistikudvalget (Morten Larsen)

Stævneudvalget (Morten Larsen)

4.Fremlæggelse af årsregnskab.

5.Vedtagelse af næste års budget.

6.Indkomne forslag. Skal være indsendt

7.Valg af bestyrelsesmedlemmer, samt evt. udvalg.

a.Lige år: Formand og 3 bestyrelsesmedlem er på valg

b.Ulige år: Kasserer og 3 bestyrelsesmedlemmer er på valg.

Susanne Chabert (Kasserer) er villig til genvalg

Inge Faldager (bestyrelsesmedlem) er villig til genvalg.

Marc Lorentzen (bestyrelsesmedlem) træder ud af bestyrelsen.

Vakant (bestyrelsesmedlem).

8.Eventuelt.

Vi håber som sagt, at mange har mulighed for at deltage og evt. forelægge forslag/holdninger m.v., så mødet bliver interessant.

Referat fra generalforsamling i Greve Atletik 13-3-2013

Afbud fra bestyrelsen: Jesper

Andre: Brian ,Kevin, Morten, Berit, Maria, Vibeke

Valg af dirigent:

Knud Høyer valgt.

Generalforsamling blev indkaldt i januar og er dermed lovligt indkaldt.

Dirigenten vil selv fungere som stemmetæller

Bestyrelsens beretning:

2012 har i medierne handlet meget om krise. Hvordan skal vi komme ud af 2012 med skindet på næsen og bliver det bedre eller værre. Jeg tror godt, jeg tør sige, at Greve Atletik ikke har været i krise i 2012. Sportslig har vi haft et fantastisk år, som det også fremgår af resultaterne i Greves e årsstatistik. Vi har en masse fantastiske atleter på alle niveauer i Greve Atletik, og det er vigtigt, at vi forsøger at gøre noget for ikke kun vores eliteatleter, men også vores andre atleter, som kommer til træning, fordi det er sjovt og hyggeligt. Det har vi fokus på i 2013.

Sportslig var 2012 et kanon år. Vores atleter lavede 13 danske ungdomsrekorder. Vi fik 2 bronzemedaljer til senior DM, og for første gang i mine 13 år som formand fik vi et dansk ungdomshold mesterskab, nemlig de 12-15 årige drenge, som sejrede i Aabenraa. Derudover fik vi yderligere 2 danske ungdomsmesterskaber, 17 danske veteran mesterskaber, og en hel del andre medaljer til både de danske mesterskaber og øst mesterskaber, samt rigtig mange flotte klub- og personlige rekorder af vores atleter. Alle resultater kan ses på de efterfølgende sider. Især alle de mesterskabsmedaljer, som vores aktive har vundet er helt fantastisk.

Træning: 2012 var på alle måder et godt år for ikke kun vores aktive atleter, men også for trænere og ledere i klubben. Pt. har vi en stor talentmasse i klubben især på ungdomssiden, og det er meget vigtigt, at vi fastholder den i klubben i de næste mange par år. Det skal vi gøre ved at give dem de bedste træningsmuligheder, så de kan blive ved med at udvikle sig og samtidig fastholde vores dygtige trænere og ledere, og meget gerne øge antallet af disse i klubben. Vi har fået en medlemstilgang i 2012, og hvis vi skal give vores atleter optimale betingelser, så er det vigtigt, at vi også har trænere nok til at tage sig af atleterne.

Trænerstab og medlemstal: Vores trænerstab skal have en stor del af æren for at det går godt i klubben, og at vores aktive gør det godt på diverse stadions. De yder et fantastisk stykke arbejde, og det er vigtigt for os at holde på vores trænere, for den trænerstab vi har nu fungere rigtig godt. Jeg synes, at vi tilbyder vores aktive god træning, som de forhåbentlig er glade for. Vi har faktisk øget vores medlemstal, selvom vi har stor udskiftning blandt især de yngste grupper, og det ser også godt for 2013, hvis vi kan forsætte det arbejde, vi gør nu. Vi har en god og stor talentmasse, som vi skal udnytte.

Økonomi: Vi har samtidig været utrolig gode til at skaffe penge til klubben via flere medlemmer, søgning af fonde, puljer, legater, samt på aktiviteter, som Afslutningsstævnet, Skoletræf, Atletikskolen, salg af lodsedler, Copenhagen Marathon, Powerade halvmaraton og operaen bare for at nævne de store indtægtskilder. Der er kommet styr på vores økonomi takket været god styring af vores kasserer Sanne, som har en stor andel i dette, og vi kommer ud med et flot resultat i 2012. Det betyder så også, at vi forhåbentlig kan give vores atleter meget bedre forhold, så de kan træne mere og få de bedste træningsmuligheder. Vi vil købe et eltidtagningsanlæg i 2013, så vi kan spare lidt på denne udgift, men som vi så også kan benytte til træning. Vi vil også forsøge at få en ny pavillon, som vi kan have materialer i, og så kan vi forhåbentlig udbygge vores vægtlokale lidt .Og så skal vi også bruge nogle penge til maling til klubhuset. Det skal males udvendigt i 2013.

Fremtiden: 2013 bliver endnu et spændende år for Greve Atletik. Året er allerede startet godt med fine resultater indendørs, og det virker som om vi har flere aktive, som gerne vil gå til stævner, og det er kun positivt. Det er stadig vigtigt, at vi i 2013 får flere i gang omkring klubben, så det ikke er bestyrelsen, der hænger på alle opgaver. Vi vil gerne en masse ting for vores aktive, og det vil være fedt, hvis vi kunne brede disse opgaver ud på flere hænder. Kan vi det, så skal 2013 nok blive et godt år for Greve Atletik.

Formanden beretning blev godkendt

Veteranudvalget

Greve har haft deltagere i stort set alle de stævner, der har været for veteraner. Der har deltage veteraner fra Greve i følgende stævner: VDM inde i Hvidovre, øst-mesterskaberne i kastemangekamp i Greve, øst-mesterskaberne i Holbæk, , Veteran europamesterskaber i Zittau i Tyskland, store VDM i Aalborg, samt DM i kastemangekamp i Randers. Venskabskampen SKAF-Skåne blev desværre aflyst

Deltagerne fra Greve tog godt for sig af medaljerne ved mesterskaberne i 2021. Til de danske veteranmesterskaber i Aalborg blev det fx til 9 guld 3, sølv og 1 bronze til de 3 atleter, der deltog .

Greve deltag også i veteranturneringen , men missede desværre en finaleplads. Sæsonen 2013 er allerede i gang og inde VDM i Hvidovre blev afviklet den 3. marts. En liste over alle vigtige stævner for veteraner i 2013 er blive hængt op i klubhuset.

Veteranudvalgets beretning blev godkendt.

Statistikudvalget.

Kjeld MuffHar hjulpet med at opdatere kaste+mangekamp- klubrekorder efter nye pointtabeller.

Hermed et resume at årets rekorder:

2012: 221 klubrekorder, 72 inde og 149 ude – 76 flere end sidste år (ude:78 stævnedage, 1.560 resultater – Inde: 26 stævnedage, 399 resultater)

2011: 145 klubrekorder, 43 inde og 102 ude – 33 flere end sidste år (ude:84 stævnedage 1.672 resultater – Inde: 16 stævnedage, 268 resultater)

2010: 112 klubrekorder, 57 inde og 55 ude – 63 færre end sidste år (ude:74 stævnedage 1.884 resultater – Inde: 19 stævnedage, 322 resultater)

2009: 175 klubrekorder, 74 inde og 101 ude – 28 mere end sidste år (ude:76 stævnedage 1.578 resultater – Inde: 19 stævnedage, 407 resultater)

2008: 137 klubrekorder, 62inde og 75 ude – 33 mere end sidste år over dobbelt så mange inde.

2007: 104 klubrekorder, 27 inde (diskos inde 38,68) og 77 ude – 3 færre end sidste år

2006: 107 klubrekorder, 69 inde og 38 ude – 24 mere end sidste år

13 danske rekorder i 2013:

Signe Romer(P12) 6 stk: 2x80m, længde(ude), 2xlængde(inde) og 50m(inde).

Peter Andersson (D13) 4stk: Længde(ude), 2xlængde(inde) og 50m(inde),

Anne Søgaard Pedersen(P14) 2stk: 2xhammer

Amalie Lange(P16) 1stk: Vægtkast.

2012:   98 personer har været til stævner udendørs og 48 indendørs

2011:   95 personer har været til stævner udendørs og 43 indendørs

2010: 103 personer har været til stævner udendørs og 45 indendørs

2013:Der mangler altid billeder til statistikken, så alle er velkommen til at tage billeder og sende til Morten

Sæt seddel op på opslagstavlen – send dem løbende

Send resultater (PR’er) til Morten, når i har lavet PR, så er i sikre på at de kommer med

Statistikudvalgets beretning blev godkendt.

Stævneudvalg

Først en stor tak til alle dem, der har været hjælpere og dommere ved klubbens stævner i 2012.

Hermed en oversigt over de stævner Greve har afholdt i 2012

-          2 øst mesterskaber: Øst ungdom og kastemangekamp

-          Skoletræf 16 klasser (2011: 16, 2010: 16, 2009: 21, 2008: 24, 2007: 20 og 2006: 22)

1. oDer måtte ringes til skolerne for at få dem med
  2. oWaves sponsorerede vand + æbler (5.000kr)
  3. oGoodwill i kommune
  4. oGiver nu medlemmer både med det samme og efter nogle år

-          Øst kastemangekamp 5. juni (Grundlovsdag)

1. o2012: 43 deltagere
  2. o2011: 46 deltagere
  3. o2010: 43 deltagere
  4. o2009: 27 deltagere
  5. o2008: 25 deltagere
  6. o2007: 31 deltagere

-          UP-stævne onsdag d. 13. juni

1. o2012: 110 deltagere 269 starter
  2. o2011: 167 deltagere 411 starter
  3. o2010: 127 deltagere 314 starter
  4. o2009: 102 deltagere 267 starter
  5. o2008: 120 deltagere 324 starter (2007: 106/260, 2006: 140/264 - 2004: 201 deltagere 533 starter)

-          Øst ungdom: 23.-24. juni

1. o2012: 1.379starter, 456deltagere (2010:1.487/474, 2006: 1.063/367)

-          Afslutningsstævne 29. + 30. September

1. oIngen sponsor => ingen tshirt
  2. o2012: 731 deltagere, 45 stafetter og 2.330 starter
  3. o2011: 648 deltagere, 47 stafetter og 2.130 starter
  4. o2010: 648 deltagere, 47 stafetter og 2.130 starter
  5. o2009: 567 deltagere, 51 stafetter og 2.057 starter
  6. o2008: 602 deltagere, 57 stafetter og 2.003 starter
  7. o2007: 500 deltagere, 42 stafetter og 1.650 starter
  8. o2006: 544 deltagere, 42 stafetter, 1.676 starter
  9. o2005: Mange deltagere 510 deltagere, 47 stafetter og 1.635 starter – hvor det steg med 25% !)
  10. oSmå 100 dommere

-          Der har været afholdt en del kastestævner gennem sæsonen ned i kastegården

-          Ingen nye dommere uddannet L

Statistik over deltager i indstævner: (efter tilmeldings frist, når alle er tastet ind):

2012: 609 deltagere, 43 stafetter og 1.959 starter

2011: 587 deltagere, 42 stafetter og 1.917 starter

2010: 570 deltagere, 42 stafetter og 1.849 starter

2009: 554 deltagere, 47 stafetter og 1.817 starter

2008: 588 deltagere, 51 stafetter og 1.776 starter

2007: 492 deltagere, 40 stafetter og 1.471 starter

2006: 531 deltagere, 43 stafetter og 1.500 starter

2005: 477 deltagere, 45 stafetter og 1.467 starter

2004: 418 deltagere, 27 stafetter og 1.398 starter

2003: 382 deltagere, 24 stafetter og 1.292 starter

Planlagte stævner i 2013

-          DOMMERE – det er vigtigt med hjælp, både på hjemmebane og ude. Tendensen er at det bliver sværere og sværere at skaffe hjælpere og dommere

-          Uddannelse af dommere??

-          Åbningsstævne internt 14. april – Hvem står for det?

-          Sponsorløb 29. april (Glostrup Games 27/4) – hvem står for det?

-          DTU indledende 9. maj (Kristi himmelfart - torsdag)

-          UP-stævne onsdag d. 29. maj

-          Øst kastemangekamp 5. juni (Grundlovsdag - onsdag)

-          Skoletræf 16. september – hvem står for det?

1. oSponsor: Waves

-          Afslutningsstævne 28. + 29. September

1. o? Sponsorer ?

-          Kastestævner?

Andre arrangementer:Atletikskole uge 30, 22.-26. juli

Spørgsmål og kommentarer til beretningen:

Maria: Vedrørende dommertjanser: kan der sendes en mere overskuelig oversigt ud, så man ikke behøver at melde sig en hel dag.

Morten: Det kan man godt, men tidsskemaet er ofte ikke lavet før sent. Vil skrive at det er ok kun at melde sig til i kortere perioder.

Der kommer nye redskaber: nye spyd, hammer og vægt

Skoletræf: nogle skoler havde ikke råd, men Greve Kommunens idrætskonsulent vil gerne hjælpe med dette. Det kan måske skrives ind i indbydelsen. Skriv at man skal kontakte idrætskonsulenten, så hjælper han.

Afslutningsstævnet: Alle kan huske Nick og Jay- måske kan vi få Ankerstjerne ned- Maria kender nogen - det vil være lidt vildt

Hjemmesiden: Der mangler redaktør, der sørger for at nogen skriver. Der skal skrives, for at der kommer liv på hjemmesiden. Andre har prøvet med Facebook med stor succes. Det kan være, der kommer mere liv. Der skal dog være en moderator, der sørger for det etiske. Måske skal der være 2 grupper en intern(aflyst træning m.v.) og en ekstern.

Stævneudvalgets beretning blev godkendt.

Regnskab:

Årsregnskabet blev godkendt

Budget

Kontingent er uændret men vil i fremtiden blive opkrævet ½ årligt i stedet for pr. kvartal. Starter efter sommerferien. Opkrævning af stævneudgifter vil dog blive sendt ud oftere.

Kommentar: I Ishøj svømmeklub kræver de op tiere fx pr. måned, for at folk ikke skal blive så forskrækkede over prisen

Budgettet blev godkendt:

Forslag

Ingen forslag:

Valg til bestyrelsen

Susanne og Inge blev genvalgt.

Kevin vil gerne takke nej p.g.a involvering i Ishøj svømmeklub, men vil gerne involveres mere i klubarbejdet,

Brian vil gerne stille op til bestyrelsen og blev valgt.

Eventuelt:

Ingen spørgsmål.

Formanden sagde tak for godt arbejde i bestyrelsen til Marc, der træder ud af bestyrelsen og rejer til New Zealand

Derefter erklærede dirigenten generalforsamlingen for afsluttet