text

ÅRSBERETNING

Endnu et år er gået, og 2010 har igen været et godt år for Greve Atletik. Alle trænere og ledere i Greve Atletik, der har deltaget i mange stævner i løbet af året, ved, at vores aktive har klaret sig godt i 2010. Det er blevet til 4 danske mestre, 3 sølv og 9 bronze medaljer til de danske ungdomsmesterskaber. Derudover har vi fået 43 medaljer til Øst-mesterskaberne for ungdom. Vores veteraner holder sig heller ikke tilbage. De har igen vist deres værd, og har fået 44 veteranmesterskabsmedaljer i hus, og ud af dem var 31 guldmedaljer. Hertil kommer alle de flotte klubrekorder, personlige rekorder og resultater generelt, som vores aktive i alle aldersgrupper har opnået i løbet af 2010. Meget flot.

Træning

De gode resultater skyldes, at der bliver gået til den til træning. Hvis man har været på stadion i løbet af 2010, og især, hvis man har været der en mandag, hvor alle træningsgrupper træner, så har man set det, og forhåbentlig også mærket det. Der har været et liv på stadion, som nogen gange har set ud som kaos, fordi der har været utrolig mange atleter til træning, men som vores trænere for det meste har haft styr på. Samtidig blev mange forældre på stadion, enten for at overvære deres børns træning, træne med, løbe en tur, motionere på anden vis eller hjælpe til i klubhuset. Dette har været med til at skabe en fantastisk stemning omkring klubhuset, og i klubben i det hele taget, som vi for alt i verden ikke må miste. Det er guld værd for klubben, men det er vigtigt for bestyrelsen, at vi også får flere personer til at give en hånd med på de opgaver, som vi gerne vil sætte i værk her i 2011, for bestyrelsen kan ikke magte alle opgaverne, og der er mange små opgaver, som andre end bestyrelsen sagtens kan løse. Dette bliver en højt prioriteret opgave i 2011..

Trænerstab og medlemstal

Vores trænerstab har selvfølgelig en hel del af æren for at det går godt i klubben og at vores aktive gør det godt på diverse stadions. De gør et fantastisk stykke arbejde, og selvom vi har mistet nogle trænere i løbet af 2010, så har vi heldigvis også fået nye ind, og det gør at vi stadig kan tilbyde vores aktive god træning, som de forhåbentlig er glade for. Vi kan i hvert fald se på vores medlemstal, at det er stigende. Vores ældre aktive, nemlig veteraner og seniorer er desværre lidt faldende i medlemsantal, hvilket vi forhåbentlig kan få rettet op på i 2011, men vores ungdomsgrupper er heldigvis stigende. Især i de yngste grupper får vi mange medlemmer. Dette lover også godt for 2011, når vi skal stille diverse ungdomshold. Så vil vi kunne stille med langt flere ungdommer, og vi kan allerede se det i vinterturneringen 2010/2011, hvor vi stiller med langt flere hold og aktive, end vi har gjort før.

Økonomi

Økonomien i klubben har i 2010 været fornuftig, også selvom vi kommer ud med et lille underskud i 2010. Vi har skaffet flere indtægter end budgetteret. Det har været vigtigt for os, så vi kan give vores aktive de bedste træningsmuligheder. Det er ikke kun eliten, som nyder godt af det, men også bredden, da vi selvfølgelig forsøger at øge vores trænerstab, så den passer til antallet af aktive i det enkelte træningsgrupper. Samtidig er det vigtigt for os, at vi kan give tilskud til blandt andet træningslejr og stævner som Ôresundsspelen i Sverige, som er for alle aktive, der har lyst til at tage med. Det er vigtigt for bestyrelsen, at vi fastholder både eliten og bredden i klubben, så det er vigtigt, at der sker nogle tiltag, som fremmer begge grupper.

Fremtiden

2011 skal nok igen blive et spændende år for Greve Atletik, og vi tror at vi kan fastholde vores medlemstal. Det går godt i klubben og det skal, der arbejdes hårdt for, at det fortsætter. Det er vigtigt, at vi i 2011 får flere i gang omkring klubben, så det ikke er bestyrelsen, der hænger på alle opgaver. Hvis det kan lade sig gøre så bliver 2011 et godt år for Greve Atletik.

Med sportslige hilsner

Thomas Andersson

Formand for Greve Atletik

Beretning fra veteranudvalget 2010.

Greve har haft deltagere i stort set alle de stævner, der har været for veteraner. Der har deltage veteraner fra Greve i følgende stævner: VDM inde i Hvidovre, øst-mesterskaberne i  kastemangekamp i Greve, øst-mesterskaberne  i Holbæk, , Veteran europamesterskaber i Ungarn, venskabskampen SKAF-Skåne  i Greve, samt store VDM i Aalborg

Deltagerne fra Greve tog godt for sig af medaljerne ved mesterskaberne i 2010, hvilket kunne se ved kommunens præmiefest i februar 2011, hvor veteranerne stod for størstedelen af medaljerne til Greve Atletik.

Greve deltag også i veteranturneringen, men missede desværre en finaleplads

Sæsonen 2011 er allerede i gang og inde VDM i Hvidovre er allerede afviklet med succes,

En liste over alle vigtige stævner for veteraner i 2011 hænger i klubhuset.

Inge Faldager

“Stikords beretning”

Statistik udvalg:

2010: 112 klubrekorder, 57inde og 55 ude – 63 færre end sidste år (ude:74stævne dage 1.884 resultater – Inde: 19 stævne dage, 322 resultater)

2009: 175 klubrekorder, 74inde og 101 ude – 28 mere end sidste år (ude:76stævne dage 1.578 resultater – Inde: 19 stævne dage, 407 resultater)

2008: 137 klubrekorder, 62inde og 75 ude – 33 mere end sidste år over dobbelt så mange inde.

2007: 104 klubrekorder, 27 inde (diskos inde 38,68) og 77 ude – 3 færre end sidste år

2006: 107 klubrekorder, 69 inde og 38 ude – 24 mere end sidste år

Opdaterede lister i klubhus (ca 2 gange i løbet af sæsonen) – bliver de set?

3 danske rekorder:

600m D13 Sebastian Romer 1.32,3 (er dog slået igen af en anden)

Højde V55-59 Sten Larsen 1,52

Længde V75-79 Ebbe la Cour 3,30

37år gammel D11 Længde (Oliver Chabert) => 4,30 samt P13 200m (Tara Abrahamsson) 28,68

Flest rekorder: Sebastian Romer 18stk (11+7) D13 (Karoline S. Meinertsen 8stk(6+2) P11)

103 personer har været til stævner udendørs og 45 indendørs

2011

-          Billeder gerne gruppe billeder, jeg mangler altid billeder til forsiden

-          Send resultater (PR’er), så er i sikre på at de kommer med

Stævne udvalg:

Vi får stadig ros, men så meget som tidligere (det er dog ikke det samme som at vi får ris/negativ kritik)

-          Tak til dem der har hjulpet

-          Skoletræf 16 klasser, 3 afbud fredagen før  (2009: 21, 2008: 24, 2007: 20 og 2006: 22)

-          Øst kastemangekamp d. 13. maj – Kr. Himmelfart

1. 2010: 43 deltagere
  2. 2009: 27 deltagere
  3. 2008: 25 deltagere
  4. 2007: 31 deltagere

-          UP-stævne onsdag d. 2. juni

1. 2010: 127 deltagere 314 starter
  2. 2009: 102 deltagere 267 starter
  3. 2008: 120 deltagere 324 starter
  4. 2007: 106 deltagere 260 starter (2006: 140/264 - 2004: 201 deltagere 533 starter)

-          Øst ungdom 19-20. juni

1. 1.487 starter. 474 deltagere (2006: 1.063 starter, 367 deltagere)

-          Øst – Skåne d. 3. juli: Veteran match

-          600m stævne (Bettina)

-          Afslutningsstævnet  25. + 26. September

1. T-shirts sponsor: Snow Fun i Roskilde
  2. 648 deltagere, 47 stafetter og 2.130 starter
  • 2009: 567 deltagere, 51 stafetter og 2.057 starter
  • 2008: 602 deltagere, 57 stafetter og 2.003 starter
  • 2007: 500 deltagere, 42 stafetter og 1.650 starter
  • 2006: 544 deltagere, 42 stafetter, 1.676 starter
  • 2005: Mange deltagere 510 deltagere, 47 stafetter og 1.635 starter – hvor det steg med 25% !)
  1. Små 100 dommere

-          Vinterturnering d. 20. november

Inden stævne dag:

2010: 570 deltagere, 42 stafetter og 1.849 starter

2009: 554 deltagere, 47 stafetter og 1.817 starter

2008: 588 deltagere, 51 stafetter og 1.776 starter

2007: 492 deltagere, 40 stafetter og 1.471 starter

2006: 531 deltagere, 43 stafetter og 1.500 starter

2005: 477 deltagere, 45 stafetter og 1.467 starter

2004: 418 deltagere, 27 stafetter og 1.398 starter

2003: 382 deltagere, 24 stafetter og 1.292 starter

-          Kastestævner? (5)

2011

-          DOMMERE – det er vigtigt med hjælp både på hjemmebane og ude. Tendensen er at det bliver sværere og sværere at skaffe hjælpere og dommere

-          Uddannelse af dommere??

1. Genopfriskning 19. Marts – andre interesserede?
  2. 2 starter januar: Marc Lorentzen og René Schiøler

-          Sponsorløb 11. april

-          Åbningsstævne internt 30. april/1.  maj? (konfirmationer?)

-          DT dobbeltmatch 15. maj

-          Øst/Vest Mangekamp 28.-29. maj

-          Øst kastemangekamp 2. juni  (Kr. himmelfart)

-          UP-stævne onsdag d. 9. juni

-          Skoletræf 12. september

-          Afslutningsstævne  25. + 26. September

1. ? Sponsorer (Snow Fun, Kjeldskov )

-          Kastestævner?

Hjemmeside udvalg (under medie udvalget):

-          Redaktør

-          Skribenter

-          Fotografer

-          Ideer til hvad der skal på og beslutte hvordan og hvilke komponenter der er bedst.